Faza de learning este momentul în care algoritmul Google învață sub ce formă sunt promovate campaniile voastre, cât cheltuiți și cum ați putea economisi cu prețul pe clic.

Este vorba despre un fenomen care se reflectă în campaniile care au schimbări fundamentale. Una dintre ele este și trecerea la noul partener CSS. De obicei, faza de învățare începe în ziua imediat următoare după trecerea la alt serviciu CSS și durează 1 chiar 10 zile.

Faza de învățare începe atunci când utilizați strategia smart bidding, de exemplu maximalizarea valorii conversiei sau rentabilitatea țintă a investiției (target ROAS).

Cum se manifestă faza de învățare?

Se poate întâmpla ca în timpul campaniilor de Shopping, prețul pe clic să crească temporar cu 5 chiar 20 de procente. La prima vedere, asta pare exact opusul a ceea ce vreți să obțineți prin trecerea la un partener CSS, cum este de exemplu CSS Shopping in EU. Dar algoritmul are nevoie să afle, cu cât Vă poate oferi un preț mai mic pe clic, având în vedere concurenții și piața pe care Vă promovați produsele.

Cum arată asta în practică?

În practică asta arată că, după perioada de învățare, în campaniile Shopping se ajunge la o reducere a prețului per click. La utilizarea partenerului CSS, este un efect permanent, care reduce prețul per click în campaniile Shopping până la 20%.

Trebuie să spunem așadar, că mulți factori au influență asupra valorii medii a CZK-ului. Și acestea se pot modifica în fiecare zi. Este vorba de exemplu, despre aceste influențe:

  • modificarea concurenței în căutare
  • sezonalitatea
  • diverse evenimente neașteptate
  • modificarea partenerului CSS
  • un număr crescut de agenți de publicitate care funcționează sub un partener CSS

De exemplu, se poate întâmpla ca unii dintre concurenți să oprească reclamele și așadar eshopul dumneavoastră cu oferte mai mici, să ajungă pe poziții mai bune și va obține astfel mai multe clicuri.

De aceea este cel mai bine să evaluați beneficiile serviciului CSS pe o perioadă îndelungată și ideal, lângă celelalte condiții neschimbate.

Vă oferim un exemplu specific – switch-ul sub serviciul nostru CSS a fost 14.2, apoi 15.2, CZK a crescut ușor și apoi a scăzut și a rămas la un nivel mai scăzut decât a fost înainte.

În cazul în care campania a fost suspendată timp de câteva zile, atunci se poate prelungi faza de învățare, de aceea nu se recomandă.